Uke 40 - Synleg


20201001_150640


62 kommentarer

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-01 19:31
So close, til 100 kommentarer på forrige episode, men syns nesten det ville blitt litt uhøflig om jeg skulle skrive inn nr. 100 der nå ๐Ÿ˜…
.... men når jeg tenker meg om så er det jo bare et tall på en skjerm, akkurat som en karakter bare er et tall på et papir...๐Ÿ˜Š

Noe helt anna, tenkte bare, hvis dere ikke har sett det før, legger dere merke til 2 wunderbaumer i denne episoden ?? Den ene er litt mer synleg enn den andre ๐Ÿ˜‰ ( og hvis dere skur opp lukte-knappen på fullt, så kan dere kjenne etter duften av Pina Colada og Skogfrisk, hvis min venn Google ikke har lurt meg )

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-01 21:55
Fantastisk observasjon og kule lamper, Alie! Og hvis du kiker inn på førre kommentarfelt, vil du sjå at det var ingen veg utanom enn at eg tok ansvar for den hundrede kommentaren. Litt på overtid, men gyldig, håpar eg.
Ser fram til blankt kommentarfelt med fargerike Lovleg til - og ei ny veke med livskapittelgruppa mi.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-01 22:03
Hei, det står 100 der nå ๐Ÿ‘
Får ikke anledning å se episoden i kveld.
Tror ikke jeg har lukteknapp på Ipaden, men skal se godt etter wunderbaums ๐Ÿ˜†

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-01 22:46
๐Ÿ’ฏ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘, så bra Vinkel ๐Ÿ˜Š

Navn: Love is in the air
Tidpunkt: 2020-10-02 17:22
Herlig klipp med hele gjengen i søndagsmodus på hybelen; Sara danser rundt, Alex venter på å bli oppdaget, Gunnhild analyserer karakteren sin og Peter spiser müsli til den store gullmedaljeโค๏ธ๐Ÿ’™๐Ÿ’›๐Ÿ’š.

Navn: Love is in the air
Tidpunkt: 2020-10-02 17:37
Lurer på om naturen har ekstra mye å si for identiteten til folk på Vestlandet. Fjell blir nevnt bli flere ganger i løpet av serien: Ivar snakker om at alle bør ha gode fjellsko for «det er jo faen meg fjell over alt». David syns det er fett med fjell og kjekke folk. Når Sara skal overtale Alex om at Sandane er bedre enn Sveits, sier hun «Sjå fjellet!» Og så har vi selvfølgelig seremonien med fjella, fjorden og tangen. Noen flere?

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-02 18:25
Da har jeg måtte se episoden 2 ganger, og andre gangen så jeg WunderBaumene. Tror det må være en veldig spesiell aroma i stua der, hvis de har hengt opp to helt nye wunderbaums og i 2 forskjellige dufter , men passer vel bra til stoveshowet kanskje ๐Ÿ˜†

Digger at vi bikket 100 kommentarer på forrige klipp, da ๐Ÿ‘

Når det nevnes fjell kommer jeg hvertfall på Luna sin kommentar om at: ho visste ikkje at Gunnhild bur på eit fjell !

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-02 19:20
Pina Colada og Skog er sikkert en god kombo innen duft-universet๐Ÿ˜Š

Og når det gjelder fjell ...... โค๏ธโ›ฐ๏ธ โค๏ธ
Sorry, men her ramler tankene ut igjen. Ja, det er jo faen meg fjell over alt på vestlandet, hvertfall i de delene av vestlandet jeg har vært. Selv har jeg et personlig favorittfjell, men det ligger ikke på vestlandet. Det spesielle med fjellet, er jo at det på en måte er stødig, fast og uforanderlig. Har vært der til alle tider, har kjent generasjonene før deg liksom, og innehar visdom fra millioner av år tilbake på en måte ๐Ÿ˜…. Men på en annen måte ser ikke fjellet alltid helt likt ut heller, det forandres etter årstider, etter vær og lys. Fjell er rett og slett fascinerende!

(Og dette skriver jeg i parantes, for vi Bibelen har vi kanskje snakket nok om, men et kjent vers derfra er jo : " Jeg løfter mine øyne opp til fjellene: Hvor skal min hjelp komme fra? " Svaret kan dere evt. finne ut selv ๐Ÿ˜‰ )

Jeg måtte forresten lete opp en av Vinkel-vinklene igjen, der hvor foreldra til Gunnhild måtte dra tilbake fra Bergen i vinterferien. Syns det var så fin bruk av fjell i forbindelse med forholdet mellom foreldra til Gunnhild โค๏ธ

(Nevnte forresten også fjell i en av fanficene mine, at Ivar hadde berga Frank Zappa som villfarende geitekilling ned fra ei fjellhylle)

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-02 20:11
@alie๐Ÿ’™ Fjell er flott! Mellom klippa vises ofte bilete av fjell.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-02 22:08
Må innrømme at jeg ikke er så kjempebegeistret for fjell. De er fine å se på , på avstand. Men er de for nærgående, skygger de en del både for sol og for vidsyn. Kanskje de til og med har litt skyld i at folk i dalbygder / fjordbygder har blitt sett på som trangsynte ๐Ÿ˜† men akkurat det er jo en myte.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-02 22:09
Men såklart, kommer man seg opp på en fjelltopp, er jo saken en annen, er vel lite som slår den mestringsfølelsen ๐Ÿ™‚

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-02 22:18
@love is in the air: Ja, eg trur vestlendingar er opptatt av naturen rundt seg, og særleg fjell. Eg har gått mykje i fjellet. det var Ikkje alltid så kjekt då eg var lita, men no når eg er vaksen merkar eg at eg gler meg over fjell så eg nesten kjenner det fysisk i kroppen. Både når eg går i dei og ser på dei. Og før i verda var fjella ekstra viktige for folk, ikkje berre som fine turmål, men som arbeidsplassar med dyrehold og stølsdrift og ein stad der jakt, fangst og sanking gav mat og inntekter. Kanskje historia sitt litt i ryggmargen vår? Eg trur du er inne på noko når du tenker at identiteten til vestlendingar er påverka av fjell๐Ÿ˜Š

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-02 22:23
@rivåtsj-fan, det hadde vi litt Lovlegboble-magi igjen๐ŸŒˆ Og du, eg trur du har rett i at biverknader av for mange fjell kan vere trangsynthet๐Ÿ˜… eg har i alle fall møtt nokon av og til.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-02 22:57
Mente ikke å kalle noen trangsynte her, men det skjønner dere vel siden dere ikke er trangsynte ๐Ÿ˜†

Må bare si at jeg føler med Ivar når han så til de grader nesten bokstavlig får en kald skulder av Sara etter den teateroppvisningen. Flew high - fell hard .

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-03 00:15
Ja, stakkars Ivar! Og kommentaren hans etterpå er like fortapt: «Da stikker eg og - .. går... så..»

Han som er «Ivar» spiller så utrolig bra.

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 05:05
Ivar, ja. Ivar - the boneless.
Huff, den usikkerheten som spilles ut, den kjennes langt inn i hjerterota. Virkelig bra spilt.
Tipper Ivar drar heim i høstferien. Tar noen samtaler med Frank Zappa m/ crew. Går et par fjellturer. Jobber på gården - fysisk arbeid er god mental terapi for mange. Så er han tilbake på Firda etter høstferien, og alt er tilsynelatende som før, bare en følelsesmessig erfaring rikere . Det er vel typisk .

Navn: Alie igjen
Tidpunkt: 2020-10-03 08:30
@Rivåtsj-fan: Har forståelse hva du mener med trangsynthet på bygda ๐Ÿ˜Š Og det kan jo tenkes at det fra gammelt av skyldes at fjella gjorde det tungvint å komme seg ut i verden på en måte , men akkurat på Vestlandet har de vel sånn sett hatt god nytte av fjorden og sjøvegen, da ๐Ÿค” .
Uansett, så fikk du meg til å tenke på det teateroppsettet Sara hadde her, var ikke det litt 50-talls-vibes, liksom? Litt sånn tidlig etablert hjemmeværende husmor fastlåst i en trangsynt bygd.... som hver høst kikker på trekkfuglene og skulle ønske hun bare kunne lette på vingene og fly med dem - over fjellet - .
"Den vakraste delen av meg er for alltid blitt usynleg"

Og så tenker jeg det er rart når David plutselig kommer å sier at han levde seg så sinnsykt inn i det... noen som har tenkt på det ?

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 08:37
Og så Ivar da, så han virkelig noe humor i stykket? Eller var han bare så opptatt av å se på Sara at han ikke fikk med seg noen ting, så han sa bare det første som falt han inn etterpå da han komplimenterte med at det var morsomt ...

Navn: Ruben
Tidpunkt: 2020-10-03 10:24
Når David sier han levde seg inn i stykket så kanskje han mener at han har opplevd noe av det samme det med at folk bare ser utsiden og historien de tror han har.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-03 12:39
Ruben: ja det kan jo stemme godt, det. Tenker litt tilbake på den klasseromssituasjonen, når norsklæreren og Gunnhild snakker sammen, og David var jo også der fullt synlig, men likevel så de han ikke, må jo ha vært litt sånn følelse det kanskje.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-03 12:41
Alie: Tror nok Ivar rett og slett var litt fortapt i øyeblikket, at han sa stykket var morsomt var nok ikke akkurat ment bokstavlig, men hvem vet, han har jo senere vist seg å være en misforstått stand-up-er, så kanskje det var et forsøk på ironi ๐Ÿ˜†

Navn: Ingrid
Tidpunkt: 2020-10-03 12:57
Enig med deg Ruben. David er så synlig i hele serien, men blir likevel oversett og det er egentlig ganske lite vi vet om han (sånn faktamessig). Og det man har fått vite har ikke de andre karakterene i serien «gjort noe med»/«tatt seriøst», så han havner veldig mye bak i kulissene.

Og Alie og Rivåtsj-fan. «Morsomt» er jo et ord som på mange måter har blitt «altomdekkende», kan liksom bety så mangt. Er også et ord som er så generelt at det sjelden vil virke støtende, men hvor meningsinnholdet ikke er ment å være «haha, nå ler jeg fordi det var mye humor».

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 14:36
Lynfic:

- Jeg er ikke den jeg er -

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 15:12
๐Ÿค” eller når jeg fikk tenkt meg litt om:

- Jeg er mer enn jeg er -

og også:

- Du er mer enn du er -


og faktisk:

- Sammen er vi mer enn oss ! -


Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-03 17:34
๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Så fint!

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-03 19:01
Ingrid: tror kanskje det er litt forskjellig bruk/mening av enkelte ord i ulike deler av landet . Om noen sier til meg at det var gøy, eller det var morsomt så tror jeg min oppfattelse av ordet vil være hyggelig eller komisk, alt ettersom ๐Ÿ˜Š

Alie: Så bra lynfics ๐Ÿ‘ (og siden det er lørdag, kan jeg please låne de å bruke som sjekkereplikk på byen i kveld ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜† neida๐Ÿ˜†)

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 19:47
Takk Susanne og Rivåtsj-fan ๐Ÿ˜Š
Og ja, all positiv bruk av disse lynfic'ene er helt good for min delโฃ -så lenge du vasker henda, evt. bruker antibac og munnbind og husker på meter'n . Lykke til!๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-03 20:11
Jeg har sett med lys og lukte etter wunderbaumene, men finner de ikke๐Ÿ˜”

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-03 20:12
Lys og lykte, mener jeg๐Ÿ˜…

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 20:57
Susanne, hint : Fugl - stua ๐Ÿ˜‰

Navn: Ingrid
Tidpunkt: 2020-10-03 21:49
@Rivåtsj-fan, mye mulig at det er ulikt bruk av ordet. Har opplevd ulike folk med ulike dialekter bruke gøy/morsomt som et generelt uttrykk uten humor, men dette er noe som må tolkes ut i fra kontekst (litt som dialektordet «løye». Men er enig i at den store hovedregel er at gøy/morsomt er et uttrykk for humor.

@Alie, veldig fine lynfics. Disse kunne du lett slått sammen og blitt et dikt.

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-03 22:16
Åååja! Takk for hintet, Alie! Det reddet lørdagskvelden min๐Ÿ˜Š Ville aldri oppdaget det uten hjelp, for lukteknappen virker ikke på telefon min.

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 22:38
@Ingrid: Det har du jammen rett i! Gir jo nesten mer mening om de tre lynfic'ene står sammen i et dikt...
Men har gjort en liten vri, som du ser, syns det faktisk gav enda mer mening... :

Jeg er mer enn du ser
Du er mer enn jeg ser
Sammen er vi mer enn oss

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-03 22:45

@Susanne: Så bra du fikk reddet lørdagskvelden! Og nå så jeg også, og skjønte plutselig, den morsomme skrivefeilen du hadde , "med lys og lukte" ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-04 09:01
God morn i nøtteskapet!
Har hatt en grublenatt-morgen, våknet tidlig og tenkt litt på smått og stort, dumt og lurt, søtt og syrlig, lyst og mørkt. Så kom jeg på et av Lovleg-budene om at det er lurt å ta en tur, så da gjorde jeg heller det ๐Ÿ˜Š .
Men akkurat nå kom på den t-skjorta Gunnhild har på seg når hun stilte opp til Cooper-testen, med teksten "Not Alone".
Et budskap til alle andre som syns det er vanskelig med høy puls f.eks. i forbindelse med gym? Og eller til alle andre som blir skuffet over å få 4-er på en skoleoppgave de virkelig har jobbet hardt med og forventet bedre ....

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-04 09:03
Godt tenkt!

Navn: Ingrid
Tidpunkt: 2020-10-04 12:26
Ser nå at det har sniket seg inn en blunkesmilefjes på min forrige kommentar uten at jeg selv satte den der.

@Alie, virker som at du er en ekte grubler, både på dag og natt. Du legger jo merke til de minste detaljer!

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-04 12:53
Haha, er det random tall på en skjerm som daler ned i form av terninger her nå ? ๐Ÿ˜† Passer veldig bra til et bud jeg vil dele med dere:

Du skal ikke gråte over svidd kakao, eller et tall på papir eller skjerm, med mindre det er alt du har her i verden (og de fleste av oss har vel litt mer enn som så

Susanne: ikke så lett å se wunderbaums for bare trær - eller Alex' tær ๐Ÿ˜†

Alie: det ble et fint dikt ๐Ÿ™‚ og så bra du tenkte over t-skjorta med budskap ๐Ÿ‘

Ingrid: ikke ta det som en bestilling , men hva med et dikt med tema "not alone" , evt "du er ikke alene" som det ble sagt i Skam.

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-04 12:55
Oj, jeg fikk også et snike-smileblunkefjes i kommentaren min! ๐Ÿ˜† Lovleg-boble-magi ??

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-04 13:13
God søndag alle! Ein fin dag for å gruble og tenke - og late Lovlegs evangelium synke inn: Å sjå kvarandre som dei samansette, fargerike personane vi er og late oss sjølve og andre bli synlege๐Ÿ˜Š Vekk med trangsynthet og jantelov. Eg har fylgjande lynfic å bidra med i den anledning.

Miljøtiltak: skrot usynlighetskapper og gamle briller.

No såg eg plutseleg for meg Harry Potter (mtp usynlighetskappe og briller, men de forstår poenget?)

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-04 16:31
Hm, ja, en dag er det babledag og en dag er det grubledag, men tenk om de to havner på samme dag, ojojoj det kan bli rare greier.

Har også lagt merke til disse snikblunkesmilefjesene, og det er visst en bug i denne web-design-løsningen (som for øvrig er en svensk løsning, så der har vi det! ø Har visst noe med avslutningsparantes å gjøre, om man har mellomrom før avslutningsparantes tror jeg ikke de dukker opp. (Skulle jo helst vært at det var jeg som har programmert inn sånne snik-smil, sånn bare for å lage litt Lovleg-magi, men dessverre så flink er jeg ikke .... )

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-04 16:38
Kjempeflott bud, Rivåtsj-fan! Vi er nok mange som har mer å bekymre oss over enn svidd kakao og en middels bra karakter, inkl. Sara også nå etterhvert ๐Ÿ’™

Og interessant-bra lynfic, Vinkel ! Og etter å ha skrotet usynlighetskapper og gamle briller så kanskje vi kan spinne litt nye mønster i vårt tankespinn, i stedet for å tenke i gamle tankemønster, liksom ๐Ÿค”

Navn: Ingrid
Tidpunkt: 2020-10-04 19:46
@Rivåtsj-fan. Godt bud! De fleste av oss har nok større problemer enn svidd kakao og karakterer å tenke på. Men det er fort gjort at selv de minste ting kan få en til å bikke over, når realiteten er at det egentlig er noe større som ligger bak. Akkurat som om de små tingene er den lille dråpen som fikk begeret til å renne over.
Får se om det kanskje blir et dikt. Akkurat nå holder jeg på med et annet dikt til kollektivet.

@Vinkel, føyer meg til dine tanker. Bort med trangsynthet og jantelov.

@Alie, det er fort gjort at en babledag kommer rett etter en grubledag, eller at de er etterfølgende på samme dag. Når jeg grubler mye, så har jeg som regel et behov for å "få det ut" på en eller annen måte - enten i form av å skrive det ned eller prate med noen om det.
Tenk at denne web-designet er så gjennomtenkt at den har lagt inn mysteriumer også for oss til å finne ut av..

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-04 22:18

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-04 22:55
Ingrid , Alie : Takk, dere.

Og så bra at mysteriet med snike-smileyen ble oppklart ๐Ÿ˜†

Tenker at grubling og babling på samme dag er vel ikke noe nytt for oss som har sett Lovleg, og spesielt Gunnhild ๐Ÿ™‚

Navn: Ruben
Tidpunkt: 2020-10-04 23:04
God helg, folkens mye bra å lese her๐Ÿ‘๐Ÿป

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-05 05:47
Aldri for seint å ønske god helg ๐Ÿ˜… eller du har kanskje høstferie?
God helg Ruben, eller ha en fin dag hvertfall! ๐Ÿ˜Š

Navn: Ruben
Tidpunkt: 2020-10-05 23:06
Du er tidlig oppe om morgenen, Alie! Og det ble en fin dag ja, takk๐Ÿ˜… Jeg har bare et par forelesninger denne uka, men som student føler jeg egentlig aldri at jeg har helt fri. Alltid noe man burde ha lest vet du. Men stresser ikke så som Gunnhild da. Jeg er i jobb også.
Jeg har tenkt på en ting, at det er sikkert ikke tilfeldig at læreren og Gunnhild blir stående foran et skap med pokaler når de snakker om karakterer. Disse forbaskede tallene på papir er som pokaler man strever etter å vinne og gjerne vil vise frem for å demonstrere at man har lykkes.

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-06 06:04
Godt poeng, Ruben, det med at de står foran pokalhylla og snakker om karakterer, bare for å gni det inn liksom. Når det gjelder tall... og tallsystem... Et klokkeslett f.eks. er jo bare et tall , og for noen kan tallet bety tidlig ๐Ÿ˜… Men alt er jo faen meg styr av tall:, tidsbegrensning (kl.slett, kalender, årstall, alder ), datasystem (binære tall, 1=på og 2=av ), økonomi og politikk (kroner og øre, antall flyktninger vi kan ta inn ) , karakterer og prestasjonstabeller og sporsrekorder... og mye mer. Det ville vel vært en rotete verden uten, da. Fins det noe som ikke kan settes inn i et (tall- ) system liksom?
Har for øvrig vært student, og da lærte/skjønte jeg hvertfall to ting:
1. Etter et endt fag var jeg minst like forvirret som da jeg startet, men på et litt høyere nivå ๐Ÿ˜Š
2. Å studere er ikke å pugge og terpe fakta, det er mer å lære seg å bli interessert i noe, blir man interessert lærer man seg så mye mer (men duverden så mye som også er uinteressant ! )
- legg merke til at jeg brukte nummererte punkter ๐Ÿ˜…

Navn: Love is in the air
Tidpunkt: 2020-10-06 08:32
Morsomme og fine refleksjoner, Alie! Det fikk meg til å tenke på: Lar kjærligheten seg skrive inn i et tallsystem også? Eller er den en variabel som kan snu alt på hodet?

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-06 11:53
.. ๐Ÿค” spilte vel ut en slags serve der og jammen var det ikke noen som tok i mot , nærmest selvsagt @Love is in the air ๐Ÿ˜Š

Kjærligheten ... ja ..... kjærlighet gjør blind sies det, den gjør kanskje til og med tallblind ? Kjærlighet til naturen for eksempel: - å telle stjerner er jo like umulig som å få en kamel gjennom et nåløye (sorry, kom visst en referanse fra bibelen igjen ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ). Kjærlighet til dyr: - har dere noen gang prøvd å telle logringen fram og tilbake på en glad og hengivende hund? Kjærlighet mellom mennesker: - det tror jeg andre her er mye bedre på , der er jeg ikke helt ferdigstudert ennå ๐Ÿ˜… .

Har ikke vi mennesker forresten , en slags hang på å sette en verdi på kjærlighet, da? "Liker du meg like mye (eller mer eller mindre) som jeg liker deg?" Hva slags verdibegrep og verdimengde bruker vi egentlig da, og har vi de samme verdibegrepene, liksom ๐Ÿค”๐Ÿค” , er ikke det ganske udefinert, og er ikke det bra, eller?

Men tenk å sette kjærlighet i et tallsystem, karakter liksom ๐Ÿ˜ฎ?
Eksempel meg selv: Kjærlighet til natur og dyr : 5 til 6 (håper jeg hvertfall, men det kan jo være andre som dømmer helt annerledes). Kjærlighet til mennesker: En 4-er (selv om jeg jobber hardt ๐Ÿ˜… ) Kjærlighet til meg selv: hm, der stryker jeg stadig vekk, men jobber hardt og håper å hvertfall nå opp på en 4-er ๐Ÿ™‚ Haha, dette betyr jo ingenting for det fins jo ingen fasit eller mal å gå etter på en slik karaktersettingen, og det blir jo ikke riktig å sette en slik karakter sjøl, heller ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Nei dette ble jo bare babling, tror nok du har rett @Ingrid, etter grubling kommer babling i en eller anna form ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-06 16:33
Hei dere . Tall er ikke min greie, så det vil jeg egentlig ikke kommentere ๐Ÿ˜†. Men , Alie, når du nevner verdimengde på kjærlighet så kom jeg på den lista Gunnhild hadde på ting hun liker ved Luna. Så hun hadde kanskje det som et "mengdemål" , men Luna hadde jo ikke samme tanker om det så hun hadde ingen punkter på ei liste ....

Og ikke ment som kritikk, men håper ikke du er lærer av noe slag, for du virker strengere enn hun norsk-lærer-dama ๐Ÿ˜†

Navn: Rivåtsj-fan
Tidpunkt: 2020-10-06 16:37
Sånn når det gjelder å sette karakterer, mente jeg altså ๐Ÿ™‚

Navn: Love is in the air
Tidpunkt: 2020-10-06 18:03
Det som er fint med kjærligheten mellom mennesker, er at vi har forskjellige meninger om hva vi finner elskverdig. Så finnes det noen for oss alle๐Ÿ’œ๐ŸŒˆ Heldige den som oppdager hvor verdifull du er, Alie,! Og hvis du i tillegg liker hen, kommer dere til å få det utrolig morsomt og fint sammen - såpass kjent er vi blitt med deg gjennom Nøtteskapet๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Navn: Vinkel
Tidpunkt: 2020-10-06 18:32
Enig med Love is in the airโค๏ธ
Og så har eg ein lynfic eg har tenkt på. Den vart til på bakgrunn av tema karakterpress og det å samanlikne seg med andre, konkurranse, coopertest....

Livets løp: villmarksorientering med individuelle løyper.

(I tillegg til desse 6 orda er det fristande å legge til fylgjande for å skildre Livets løp: risiko for ulendt terreng, varierande merking av stien, mykje fint å oppleve undervegs. Det blir ikkje gitt rundetider eller stilkarakterer og ingen får pokal, for det viktigaste er å delta)


Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-06 20:40
Takk, det var nydelig sagt @Love is in the air , og det fikk meg på en merkelig måte til å tenke på twist ๐Ÿ˜… og heldig er den som har deg som favoritt, da ๐Ÿฅฐ

Og bare for å berolige deg @Rivåtsj-fan og evt. dere andre, jeg er nok ingen lærer, nei ๐Ÿ˜Š , og Gunnhilds liste med ting hun liker med Luna tenkte jeg ikke på her, det var et bra innspill - de hadde definitivt ikke helt samme parameter nei.

@Vinkel takk for den fine lynfic'n, den ble ekstra bra med forklaring også, og det er jo sant: Det viktigaste er å delta! Jeg er litt fan av at vi må så langt det går få lov å bruke det tempoet som passer oss best

Navn: Ingrid
Tidpunkt: 2020-10-07 08:33
Mange gode tanker her!

@Vinkel, veldig bra lynfic. Enig i er medfølgende beskrivelse løfter den til et bytt nivå.

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-07 09:49
Et lite livstegn fra meg også๐Ÿฆ‹ Ønsker dere alle en fin onsdag!

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-07 21:18
Takk, Susanne. Håper du har hatt en fin onsdag , det har jeg ๐Ÿ˜Š.

Sånn like før ny episode, så tenker jeg litt på det Sara er i ferd med å si like før kakaoen blir svidd...
"Eg skal skjerpe meg. Eg har berre vore så trøytt. Har ikkje orka å... " (så avbryter Gunnhild fordi kakaoen koker over).
Hun sa faktisk nesten hele 3 setninger om seg selv etter hverandre, lurer på om hun ville fortsatt med det om de ikke ble avbrutt, og kanskje allerede her involvert Gunnhild i den veldig tidlige mistanken om at hun kanskje er gravid. Men kakaoen ville det anderledes. Slik kan det gjekk!

Navn: Alie
Tidpunkt: 2020-10-07 21:29
Forslag til bud:

Foreldre må hedre sine barn, og gjøre sitt beste for å stille opp hvertfall i tide, og gjerne litt i utide også....

Navn: Susanne
Tidpunkt: 2020-10-07 22:51
Jaa! Og da tenker jeg det viktigste de kan gjøre er å SE barna sine som de de ER og ELSKE dem for det. Tenk så glad Sara ville blitt om pappaen hennes kom fra Bergen for å se koreografien hennes๐Ÿ˜

Navn: Love is in the air
Tidpunkt: 2020-10-07 23:14
Og Gunnhild er nok innerst inne glad for at foreldrene stiller opp for henne i utide også, ja๐Ÿ˜‚

 
 
:) ;) :D :( :O :P :| :S     

Skapa en gratis hemsida du ocksรฅ!
Pรฅ Cybersite.se skapar du hemsidan snabbt och enkelt med fรคrdiga designmallar